Fiddeli Baggesen ★

Alla inlägg under juni 2015

Av Fiddeli - 20 juni 2015 00:14

 

Lite brist på tankar och idéer för inlägg. Det kommer när det kommer. 

KRAM! 

      


Av Fiddeli - 16 juni 2015 23:17

HEJ!!

Haha, ja när man inte hittar en så passande rubrik så får man väl ta en som hänger ihop med det man tänk att skriva lite iallafall. 

Vi kan alla göra misstag, ja och vi alla gör misstag i livet. Vissa är värre än andra. Och såklart gjorde jag ett idag, kanske inte har så stor betydelse men jag måste ju ändå berätta något, eller hur?

Så för ungefär 2-3 dagar sedan färgade jag både ögonbrynen och fransarna. Fransarna blev sjukt bra men brynen blev väl lite sämre. Jag hade i färgen lite för länge så dom blev för mörka men jag tänkte att det inte skulle göra något. Och såklart fick jag en briljant idé idag, jag kan ju testa använda ögonbrynskniven (ja det finns, det är inget påhittat) så kanske dom blir lite ljusare. Såklart så trycket jag för hårt så nu har jag ett fint bryn som jag är supernöjd med och ett som jag helst skulle vilja raka av. Nej såklart tänker jag inte raka av det, men ni förstår principen. Haha, vad använder jag för ord idag ens? Aja, ett misstag som jag inte gör om igen, ta ur färgen när den ska tas ut och försök inte fixa det med en ögonbrynskniv. 


Imorgon är det iallafall onsdag, så kallat tredje dagen av sommarlovet. Jag ska va hemma och ta hand om vovven och dammsuga. Sen drar jag till Harald och ja jag vet inte vad vi ska hitta på men kanske kolla film eller något eftersom det verkar bli regn. ÅHHHHHH, hatar svensk sommar! Det bara regnar och mög. USCH FY BLÄ! 

Har väl inte direkt något mer att säga. Men jag känner att det här med att blogga på kvällen är hur mysigt som helst. Vet dock inte om jag kommer skriva något när jag är hos Harald men antagligen så skriver jag något när jag kommer hem. Kommer nog hem på fredag såatte yesssss. Kanske blir något litet inlägg innan jag åker imorgon men vi får se. Ni vet vad jag tycker om måsten... 


KRAM PÅ ER!! 

    

 

Det är ju även den 16:de idag, ett härligt datum! 

#kärlek 

 

Och sen tar vi lite musik, för det är så underbart. Musik kan man inte leva utan enligt mig. 

 Bara jag som blir typ glad och sprallig av denna? 

 




Av Fiddeli - 15 juni 2015 21:33

Hejhej! 

Jag har ju tidigare sagt att jag inte ska dra in negativt här på bloggen, men samtidigt så kommer det alltid att finnas både negativt och positivt i livet. Och eftersom att denna bloggen mer eller mindre handlar om MITT liv så tänker jag skriva exakt vad jag vill även fast det då inkluderar lite negativa saker. För helt ärligt så är ingens liv helt perfekt 100% av tiden, vi har alla dåliga dagar. Och idag kan man väl säga att jag haft lite av en sådan dålig dag. Visst så fanns det bra saker med dagen också men mesta dels av dagen har varit rätt kass. Så om vi då kanske ska ta det från början så vaknade jag runt 12 och gick då upp och käkade och drog sedan ut på en runda med Viggo (för er som inte vet så är det vår hund). Efter det så började jag städa och allt var frid och fröjd men eftersom att jag alltid ska tänka så fruktansvärt mycket så slutade det i gråt och så satt jag där med huvudvärk tillslut, och varför jag grät är inget som vi ska gå in på. Sedan åkte jag för att träna vilket gick piss då jag hade huvudvärk. Sedan har jag bara tagit det lugnt resten av kvällen. Dock har jag fortfarande huvudvärk och det suger ju rätt så rejält menmen finns inget att göra åt det så direkt. Tror inte på tabletter då det nästan aldrig vill fungera för mig, men tog det ändå för att mamma sa det, och jag kan väl inte uttala mig om hur det funkat än eftersom att jag tog dom för kanske en kvart sedan. 

Men frågan är, varför gör man vissa saker så otroligt svåra när det kan vara så lätt? Om någon har svaret så hade det varit superbra!


Men från det ena till det andra så för nån vecka sedan eller så, så la en läsare till mig på snap, hur kul som helst! Får man skriva ut vad folk heter och så? Ja jag vet inte, men hon heter iallafall Nellie, hur go som helst!    


Om vi ska ta lite om vädret kanske? Ja asså det är juni månad och man får nästan ha vinterjacka, vad är detta? Haha, svensk sommar, ja men kom igen, såhär kasst väder måste vi väl ändå inte ha? Aja, jag hoppas på bättre väder för annars vet jag inte vad jag gör, man vill ju vara ute och ha myskvällar och ja ni vet hur man vill att sommaren ska vara. Värme, sola, stranden, grilla, häng med polare, ÅÅÅHHHHH jag bara längtar!!!!! 


Nu ska jag ta och kolla lite på youtube och sen lite grey's anatomy, ni får ha det så bra!! 


KRAM PÅ ER!! 

    

Man bara måste älska Håkan! 

 

Av Fiddeli - 15 juni 2015 16:03

Av Fiddeli - 14 juni 2015 23:58

Tjenare, det var ju ett tag sen... Bortförklaringar till det kan vi ta och skita i tycker jag. 

Imorgon börjar sommarlovet på riktigt, såååå härligt!! 

Jag borde nog sova då jag har ont i huvudet och ändå måste upp i rimlig tid för att städa och sånt. Jag kan bara inte sova, haha! Så drygt. Jag vet inte heller vad jag ska skriva om men ja det får väl bli som det blir. Pågen min är på semester och imorgon åker min bästavän, asså vafan, hur ska jag klara mig? Jo, såklart gör jag det sålänge man har andra saker att göra så går allt. 

Well, idag var jag på väla iallafall, för er som inte vet vad det är så är det ett köpcenter i Helsingborg. Och ja jag kände att jag behövde förtydliga det då väldigt många konstigt nog inte verkar veta vad det är. Kom hem med en ny jacka men lite osäker på om jag ska behålla den, den är grymt snygg och sitter perfekt men kostade en del så ja.. åhh hatar att ha ångest för varje köp man gör, om det så bara är nåt litet till något stort, mer eller mindre alltid panik över sånt, haha ja nu vet ni. Färgade även fransar och bryn ikväll, helt okej resultat, skulle kanske haft i färgen på brynen lite längre menmen, orkar inte göra om det nu igen så det får vara som det är. 

Då det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg så känns det lite konstigt men ändå så härligt. Varför kan jag inte bara bestämma mig för att göra det varje dag? Bra fråga som inte går att besvara. Tyvärr.


Känns lite som att jag bara skriver mög just nu så varför inte ta in lite låtar nu   


Första året på gymnasiet och det är så otroligt skönt! 2 år kvar, sen är det äntligen min tur att ta studenten! 

Trodde aldrig att jag skulle klara av det så bra som jag gjort, stress, besvikelser, press, massa tårar och massa skrattande. Det jobbigaste men bästa "året" på ett tag. Ibland får man bryta ihop och falla ner för att bli starkare och kunna resa sig upp igen. Har förlorat en del vänner men helt ärligt så är dom jag fått så mycket bättre. Jag litar inte på folk som jag brukade, orkar inte med falskhet och lögner längre. Det känns som jag bara skriver på nu men det behövs nog och ni som läser detta är ju ändå en del av mitt liv, och tänka sig att ni nästan är 200 som fortfarande läser min blogg. Då när vi var uppe vid 600 personer, så sjukt, tråkigt nog så slutade jag typ att blogga då. Men tids nog så kanske vi kommer upp dit igen, om jag nu bestämmer mig för att skriva varje dag. 


Nu är klockan snart halv ett och jag är så fruktansvärt trött och kissnödig! Haha! 


Förhoppningsvis så hörs vi imorgon! Ha det bra! 


GODNATT!! 

❤️ ❤️ ❤️

Ovido - Quiz & Flashcards