Fiddeli Baggesen ★

Alla inlägg under november 2014

Av Fiddeli - 15 november 2014 15:00

Ja, som ni nog vet så har jag övningskört nu ett tag och ja, vad ska man säga? Vissa gånger går det bättre än andra. Men så är det väl för alla, eller? HAHA! 

Måste öva lite mer på dragläget men annars tycker jag faktiskt att det verkar gå väldigt bra. 

För att få börja övningsköra så måste man gå sån handledarkurs och det var riktigt drygt eftersom man satt där och lyssnade på saker som man egentligen redan visste, och den är ju i typ 3-4 timmar tror jag. Men man måste ju gå den tyvärr. Men när det är gjort så är det bara att skicka in papper på att du gått den och sen när du får tillbaka papperna och de är godkänt så är det bara att tuta och köra! 

Såklart så måste du ha en övningskörs skylt men det finns att köpa nästan över allt. Vi köpte min på körskolan där vi gick kursen och jag har för mig att den kostade runt 60-70 kronor. 

 


Om jag ska ge ett tips så skulle jag säga att öva dragläget är nog det som jag tycker är viktigast för det andra är ganska lugnt när man kört ett par gånger. Men dragläger är lite jobbigt eftersom att man inte ska slira på bromsen för då kan det gå lite hur som helst, haha! 


Men vi hörs sen! KRAM!
 

Av Fiddeli - 15 november 2014 11:00

Riskakor är ju supergott, fast alla tycker ju inte det. Tyvärr så måste jag nog dissa riskakor eftersom att man kan känna på långt håll att man ätit det och det lukat så fruktansvärt äckligt när det luktar riskakor. Men det är ju gott. Men fortfarande så luktar det inte gott. Men här är iallafall några som jag tycker är goda och denna första är nog ny tror jag och den är så förbannat god, men andedräkten att man ätit riskakor är fortfarande där tyvärr. 

 

 


Av Fiddeli - 14 november 2014 22:31

Ja, asså jag måste ju bara säga att jag är inte så bra på att skriva dikter men vi var tvungna att göra det på svenskan så tänkte bara bjuda på den eftersom ja varför inte liksom. HAHAHA!


Samhället idag

Verkar inte så bra

Ipads och mobiler

Det bara svider


         

Av Fiddeli - 14 november 2014 20:26

Av Fiddeli - 14 november 2014 15:00


LONDON

 

Som ni nog vet så har jag länge velat flytta till London. Men varför London? Jag tycke att människorna som bor i där verkar så trevliga och är liksom helt vänliga oavsett om du känner dom eller inte. Och sen så är där fint och jag bara älskar brittiska! Det är liksom annorlunda till skillnad från Sverige. Asså det är svårt att beskriva riktigt varför jag vill flytta dit men jag tycker helt enkelt bara om England och London är liksom riktigt mysigt. Ni vet väl att dom säger att Göteborg är lilla London? Och Göteborg är ju också riktigt mysigt! Små gatorna och husen och butikerna och man blir typ kär om och om igen, hahah! 

     

Och såklart så vill jag jobba där då. Man måste ju kunna försörja sig & överleva liksom! Och som ni nog vet så går jag handel nu på gymnasiet och ska efter gymnasiet läsa vidare till makeup artist, stylist och dekoratör. 

Min dröm är då att på dagarna jobba i butik och dekoratör (att man fixar skyltfönstren) och förhoppningsvis med mode och då alltså stylist. På kvällarna sminka folk som spelar teater, jag menar hur roligt låter inte det? Det låter helt underbart liksom!

Som jag sagt tidigare så är det inte många som tror att jag kommer orka plugga vidare till allt det (allt och allt hahaha). Men jag tror på mig själv och får stöd från släkt och familj ( såklart vissa vänner också och pojkvännen).


Så kommer jag flytta till London och jobba med teater sminkning på kvällarna och som butiksbiträde, dekoratör och stylist på dagarna? JA DET ÄR JU KLART! Det är en lång väg dit men jag har redan börjat så att ge upp är det inte ens frågan om!


       

   

Av Fiddeli - 14 november 2014 11:00

Alla har vi våra favoriter när det kommer till smink. Och alla mascaror funkar ju inte för alla eftersom att då skulle det antagligen bara funnits en. 


Min är iallafall loreal paris  false lash telescopi. Den är riktigt bra och separerar otroligt bra! 

Vet inte mer vad jag ska säga om den men om du inte testat den så är det verkligen ett tips om du vill ha väl separerade fransar. Du kan även ta på den i många lager om du vill det. 


 

Av Fiddeli - 14 november 2014 09:15

Åt en macka också, men fotade inte den, haha!

Skapa flashcards