Fiddeli Baggesen ★

Alla inlägg under november 2014

Av Fiddeli - 18 november 2014 11:00

 

LABELLO 

 

 

Finns att köpa på t.ex Ica.   

Av Fiddeli - 17 november 2014 20:22

HEJ!

Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg om vardagen, eller ja kanske någon dag, menmen. 


I helgen så var jag på gymnasiemässan som ni nog vet och det finns inte så mycket att säga om det. 

Sen var vi hos farmor och käkade och på söndagen så var jag hos Harald.


Har inte mycket att säga. och jag vill bara sovaaa! 


Så lite snabbt så har jag inte mer i skolan denna veckan vad jag vet än och sen är vi lediga på onsdag så jag ska sova hos harald från tisdag till onsdag och det ska bli mega kul! 


Hoppas ni har det bra! 

Vi hörs! 


PUSS & KRAM ! 

   

Av Fiddeli - 17 november 2014 15:00

Ja, för ungefär 3 månader sen så började jag ju på gymnasiet och jag går då handel för er som inte vet det. 

Och det har faktiskt gått riktigt bra. 

Klarat alla prov och det känns verkligen som om jag har typ förändrats helt när det gäller skolan! 

Helt sjukt faktiskt! 


Så vad gör man då om dagarna när man går handel första året?

* Man läser grundämnena som är svenska, engelska och matte.

* De andra ämnena är branschkunskap, servicekunskap, information och kommunikation företagsekonomi och idrott. tror inte att jag missat nåt nu, haha!

* Det är egentligen precis som skolan man gått i innan fast med helt andra ämnen. 

* Så du är alltså i skolan hela veckan och har inte vissa dagar då du gör annat (prao och sånt kommer i 2:an och 3:an) 


Man kan väl säga att mitt liv i skolan bara går bättre och bättre. Mer finns det egentligen inte att säga.


Hoppas att det går lika bra för er så hörs vi! 


PUSS! 
     

Av Fiddeli - 17 november 2014 11:00

* Jag har ingen frånvaro i skolan hitintills viket är super skönt!

* Jag blir superstressad och deprimerad om mitt rum är stökigt. Så därför försöker jag att hålla det så fint som möjligt.

* Jag skäms över att äta inför andra. Varför vet jag inte.

* Myskvällar är något av det bästa jag vet! 

* Potatismos och sirap är supergott och ja jag vet att det är konstigt men testa innan du säger något! 



Vi hörs sen! Ha en bra dag! 


PUSS & KRAM! 

       


Av Fiddeli - 16 november 2014 22:08

Av Fiddeli - 16 november 2014 15:00

Detta är några pluggtips som funkar för mig och förhoppningsvis för dig med!

  1. Skriv anteckningarna med färg, du kan då på provet komma ihåg vilken färg du skrev med och på så sätt koppla det och då få ett superbra resultat!

                 Detta är lite av de anteckningarna som jag har           till vårt service prov som är på måndag. 


      2. En annan ska som är ganska pinsam faktisk men vem bryr sig, bara man lär sig eller hur? Jo det är att jag                   spelar in texten och sen lyssnar på den innan jag lägger mig samtidig som jag läser texten tyst (alltså i                       huvudet).

             Lite från gamla prov som vi haft.

     

           3. Att börja plugga en vecka innan eller ja då 5 dagar ungefär, det hjälper faktiskt eftersom du då har fått in lite i               taget. Om du bara läser det dagen innan så kommer det nog inte gå lika bra, det går inte alls lika bra för mig                 iallafall. 

        

            4. GÅ TILL SKOLAN OCH FOKUSERA VARJE LEKTION. Tro mig eller ej, men om du verkligen är med på                     lektionerna och inte är hemma från skolan så ofta eller skolkar så kommer det vara mycket lättare när du                     pluggar till proven eftersom att du då fått in det på många olika sätt! 


Ja, detta var ju bara 4 tips men jag hoppas att det hjälper lite iallafall! 


HA DET MEGA BRA!!!      

Av Fiddeli - 16 november 2014 11:00

* Jag blir ledsen och irriterad så otroligt lätt :/

* Jag äter varje rast vi har i skolan, vilket inte alls är så bra, men det är för det mest frukt så det är inte så dåligt :)

* När jag pluggar till prov så skriver jag anteckningarna i färg för att jag då lär mig det lättare och fortare :D

* Jag lyssnar väldigt ofta på depp musik fast jag inte är depprimerad.

* Har alltid 3 tottar på handleden, varför vet jag inte, men det är ju lätt att slänga upp håret om man måste liksom :)


Ha en bra dag! 

  

 

Av Fiddeli - 15 november 2014 17:19

Leggings & lång t-shirt : h&m
Kofta : lager 157
Klocka: Daniel Wellington
Väska: accent

Ovido - Quiz & Flashcards