Fiddeli Baggesen ★

Alla inlägg under augusti 2014

Av Fiddeli - 6 augusti 2014 23:00

HEJ! 

Som ni nog har förstått så fyllde jag 16 igår, härligt! 

Så dagen började då klockan 6 på morgonen då jag vaknade första gången. Haha, ja jag somnade såklart om men kollade klockan för att ja jag menar jag fyllde ju trots allt år. Sen vaknade jag halv 9 och somnade om igen och halv 10 kom mina föräldrar & Viggo in och sjöng & gav mig frukost på sängen & presenter. 

Sen när vi hade ätit frukost så åkte jag & mamma till Lödde för att handla det sista till "kalaset", alltså mat & hämta tårtan och så. 

Bytade även min klockan inne på guldfynd som knäppet inte funkade på och den var helt nu så ja hahah. 

Sen åkte vi hem & käkade mackor & sen åkte jag och pappa till Svalöv till körskolan och kollade upp när man kunde gå handledarkurs så den ska vi gå på den 16:e, snacka om att jag är taggad på att övningsköra!!!! 

Sen vid 2 tiden kom min underbara pojkvän hit och ja vi chillade och hjälpte till lite och så. Sen halv 6 så kom lite av släkten hit och Ida och våra grannar. Vi år tacos och tårta och godis och ja en massa saker! Sen öppnade jag presenter så om någon av er som var där läser detta, TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!!! 

Sen så sov jag såklart och vaknade imorse eller ja någon gång under dagen vaknade vi. Och så långt om länge gick vi upp och åt frukost och godistaco vilket var väldigt äckligt, haha! Sen gick jag och duschade och sminkade mig och ja ni vet det vanliga. Sen bara dega vi och sen åkte Harald hem och vi åkte till mamma & pappas kompisar. Och när vi kom dit så åt vi mat och sånt som man brukar göra när man blir bort bjuden eller har gäster. Sen åkte vi hem och nu sitter jag här. 

FAST jag har inte skrivit detta inlägget så snabbt eftersom att jag gick in och tog bort mitt smink & borstade tänderna mitt i typ, hahahha! 


IMORGON åker jag, mamma, mormor & "morfar" till malmö för att shoppa och ha det allmänt trevligt. På eftermiddagen/kvällen så eventuellt åker vi Gokart, Alltså, jag, pappa, Harald & Ludvig (Haralds lillebror). Om det nu inte är för många där.

Det är väl ungefär det som är planerat. 

Känner att det var längesen jag skrev ett såhär långt inlägg och att det borde bli ändring på det! 


Men nu hade jag tänkt att lyssna på musik och sen ta och sova! 

Så Godnatt på er! 

PUSS & KRAM! 

OOTD 

Tröja:Tessie

Shorts: Ginatricot

Klocka: Jet set 

Väska: Accent
Skor: Nike  


   

 




Av Fiddeli - 5 augusti 2014 23:10

Yeeeee! Äntligen är jag 16, känns som vanligt hahah! Ja men skriver imorgon om dagen!
PUSS & KRAM & GODNATT

Av Fiddeli - 5 augusti 2014 00:17

Godnatt igen, hihi! Puss :*

Av Fiddeli - 4 augusti 2014 23:10

HEJ! 

Dagen har ju gått ganska fort idag ändå. Efter att jag hade ätit frukost så fortsatte jag att dega lite mer & kollade runt på Youtube och sånt. Efter ett tag kom mamma och sa att vi skulle iväg & handla lite till imorgon så jag drog på kläder & smink, och sen åkte vi. När jag kom hem så käka vi lite och sen kom Ida. Efter ett tag när vi bara suttit och snacka så bestämde vi oss för att måla naglarna. Så ja då gjorde vi det, vilket nog säger sig själv, hahah! Sen gick hon hem och kom senare igen & då drog vi ut och cyklade lite och bara snackade en massa & löjlade oss, haha, som vanligt! Och ja nu sitter jag här så det har väl inte varit en jätteintressant dag men kul ändå   

Nu ska jag snart ta och sova. För att det brukar man ju göra på natten om man inte är taggad på att spela kort såklart. Så om du vill spela kort så let me know för jag är på isånnafall! 


Sista natten som 15, så Godnatt på er ! SOV GOTT! Puss & kram! 

 

Bild för ett år sen, har jag förändrats? Nja, jag har nog det faktiskt, kanske inte så mycket utseendemässigt men ja ni fattar! 


Av Fiddeli - 4 augusti 2014 12:35


Ja imorgon så fyller jag 16 så sista dagen som 15 idag, yeee eller något, haha! 

Men iallafall så har jag inte gjort mycket idag, eller än iallafall, vaknade vid 10-11 kommer inte ihåg riktigt & sen har jag bara degat i sängen & gjort mer eller mindre ingenting. Men idag så hade jag tänkt att städa lite & sen gå ut eftersom att det var så längesen jag var ute och bara gick liksom. Men eftersom att vädret är sådär kul så får vi se om jag verkligen går ut. Nu hade jag tänkt att äta frukost och kolla på PLL så det är väl det jag ska göra nu, haha!

Vi hörs senare! 

PUSS & KRAM! 

 

Av Fiddeli - 3 augusti 2014 23:03

 

Nu avslutar jag omröstningen för att den har varit uppe längre än vad jag tänkte, men det är också för att jag varit på semester och blablabla, hahah!


Men jag tänkte iallafall att försöka att få till lite mer av de 3 saker som fått flest röster och det är då:
Videos :28,6%

Smink : 20%

Och eftersom Mat & Mode fick 17,1 % röster båda två så tar jag båda, men jag är inte så bra på mat men ska göra mitt bästa. 

Men det gäller ju allt! 


Det är med videos är jag fortfarande osäker på. Visst är det kul & så men jag har inte tänkt lägga upp flera i veckan utan kanske mer 2-3 i månaden. Eftersom att jag börjar gymnasiet nu snart & vill verkligen fokusera på det & sen har jag ju dansen, i och för sig är det bara en dag i veckan men ändå & sen hade jag också tänkt att börja träna kroppen mer ordentligt & sen vill jag ju såklart fortsätta att blogga, det har ju liksom blivit en del av vardagen nu & det känns så skönt att bara få sätta sig ner och skriva om dagen eller vad det nu är jag skriver om då, hahah! ja ni fattar väl? 



Om man verkligen vill något så gör man tid för det, eller hur?!


PUSS & KRAM & GODNATT!

 


Av Fiddeli - 3 augusti 2014 22:30

Som ni kanske förstått så har jag tillbringat de senaste 3 dagarna med min pojkvän, helt underbart! 

Testade smink som en ny sak, för varför inte liksom, haha! 

 

 

Jag älskar dig! 

 

Av Fiddeli - 3 augusti 2014 22:22

HEJ! 
Bättre sent än aldrig, visst? Här är några bilder från Mallorca & Jag tänker inte skriva så mycket om det faktiskt. Det var varmt & kul & så, vi var bla i/på formentor & i Inca & Palma. Hade velat skriva mer om resan, men eftersom att det gått lite tid nu tills vi fick vår kamera så kommer jag inte ihåg allt i detalj lika bra eftersom vi har varit i Danmark & Göteborg också. Ni vet mycket intryck! 

                                                                       

Ovido - Quiz & Flashcards