Fiddeli Baggesen ★

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Gymnasiet?

Av Fiddeli - 15 augusti 2014 10:14

Ja, som ni nog vet så börjar jag äntligen gymnasiet och jag är såååå taggad! Men även sjukt nervös. Allt är ju nytt, inte bara en liten del som på högstadiet med ex, nya lärare, utan ALLT är nytt. 
Jag ska då gå Handels- och administrationsprogrammet på Vipan. Och skolan ligger i Lund. 

Varför jag valde jag detta?

Jo, jag vill som sagt bli stylist, makup-artist & dekoratör. Och det är ju ändå bra att ha en grund innan om man skulle vilja ta ett år ledigt efter gymnasiet & jobba & sen studera vidare. Då har man en grund & kan ändå få jobb. Så därför ska jag gå handels. Men jag tycker även om att hjälpa folk & jag har under 2 prao tillfällen i högstadiet praoat i affär, kicks & audio video, som har varit så otroligt kul! Och man lärde sig faktiskt en hel del. Och jag fick liksom känna efter om det var det jag verkligen ville och JA det var det! 


Jag börjar på tisdag och ja just nu är jag väldigt taggad och lite nervös men på tisdag så kommer jag vara mega nervös. Känner ingen som ska gå samma linje så det känns ändå bra för att man har inte någon att vara "fäst" vid från början. Men ändå så känns det nervöst, tankarna går hela tiden runt i huvudet! Men jag vet vad jag klarar & jag vet vad jag går för så det är inget snack om det. Det måste ju finnas någon som orkar med mig, haha! 

 

Och om jag får lov att säga det så ska det faktiskt bli skönt att börja skolan & äntligen få in en rutin på allt igen! 

Jag mår som bäst när jag vet vad som ska hända & har saker planerat! Visst gillar jag spontana saker & sånt. Men det är alltid skönt att ha rutin på saker! Man har ju helgerna till spontana saker & pluggande vilket kanske inte är lika kul, så vi får hoppas på att vi inte får så mycket läxor, haha! 

 

Detta inlägget kom inte upp igår för att vårt internet är extremt segt på kvällen så nu ska jag försöka att få till lite längre inlägg på förmiddagen/under dagen. som kan vara tidsinställda men eftersom att jag redan skrivit detta nu idag så vet jag inte om det kommer ett långt ikväll också. 

 

PUSS & KRAM! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fiddeli - 16 maj 2016 19:30

http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen ...

Av Fiddeli - 24 mars 2016 14:30


    Klänning // Skor // Väska // Solglasögon // Lösögonfransar // Contour-kit // Örhängen // Armband    ...

Av Fiddeli - 23 mars 2016 22:10

Ja jag har då försökt få till detta med blogfame och har absolut ingen aning om det funkar eller inte. Har då gjort ett collage som kommer upp imorgon klockan 14:30. Under så finns det länkar i ex "klänning" osv. Det stod även att man skulle skriva o...

Av Fiddeli - 23 mars 2016 19:30


HEJ!  Tänka sig att jag sitter här igen, efter många om och men så har jag förhoppningsvis bestämt mig för att börja blogga igen. Älskar att få inspiration från andra bloggar och framförallt youtube. Såklart kommer jag inte att börja med youtube me...

Av Fiddeli - 9 januari 2016 23:38


Ovido - Quiz & Flashcards