Fiddeli Baggesen ★

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Hemma utan bagage?

Av Fiddeli - 21 juli 2014 11:43

Ja, som ni  nog har förstått så har jag varit på semester i en vecka, Vi var på Mallorca, Alcudia. Det var ganska kul & så men vi hade bokat hotell på fel sida av där vi ville, men det löste sig ändå, vi hyrde bli i 3 dagar & körde runt och så. Och allt löste sig liksom jättebra & allt! MEN när vi kom till flygplatsen & skulle checka in väskorna så sa dom att vi inte skulle få hem dom, & det gällde inte bara oss, utan ALLA som skulle resa någonstans från Palmas flygplats. Och ni kanske kan se framför er hur jag reagerade, och det första som slog mig var mitt smink, men så sa killen som jobbade där och informerade oss att vi skulle få väskorna dagen efter så då tänkte jag att det gör ju inget, vi har även blöta badkläder i väskorna & salami, (don't ask) Men iallafall så fick vi reda på när vi hade landat i Malmö att det kunde ta upp till några dagar innan vi får tillbaka våra väskor. Och igår så läste vi på en lapp som vi fick, som man då får när sånt här hände & vad tror ni där står? Jo, att vi kan få vänta i upp till 21 DAGAR, åhhhhh! Kan ni förstå hur irriterad/arg/förbannad jag är! Detta hände liksom inte heller bara oss på vårt plan, utan alla på hela flygplatsen! Det var över 400 väskor! SJUKT! SÅ vad har vi lärt oss av detta?

JO ATT

 

  • Ha alltid det viktigaste i handbagaget
  • ha alltid lite extra saker i handbagaget som, tandborste, kläder, SMINK, hårprodukter osv. 
  • lägg inte saker i resväskorna som du inte är redo att INTE få tillbaka, saker kan ju bli förstörda, det kan dom såklart även om du inte får din väska men det är ju större risk liksom, ja ni fattar! 

SÅ nu på ett tag fram över så kommer det inte bli några semesterbilder eftersom vår kamera ligger i resväskan & det känns lite konstigt att skriva ett inlägg om vad vi gjort osv, om det inte finns några bilder. 

OCH denna veckan så åker vi även iväg igen för att kolla lite på släkt saker på min pappas sida, så det kommer inte heller bli lika mycket uppdatering som jag skulle vilja, Och inte heller som ni skulle vilja, Vi får hoppas på att det finns wifi på hotellen vi ska sova på ! 

Ska försöka att fixa nått tidsinställt men vet inte om jag hinner eftersom att jag måste packa & sen allt detta med bagaget & sen idag åker jag till Harald & ska sova där, & då vill jag ju inte sitta och blogga utan spendera tiden med honom. Ja ni förstår säkert!


HOPPAS NI HAR DET MEGA BRA!

PUSS & KRAM!

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fiddeli - 16 maj 2016 19:30

http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen ...

Av Fiddeli - 24 mars 2016 14:30


    Klänning // Skor // Väska // Solglasögon // Lösögonfransar // Contour-kit // Örhängen // Armband    ...

Av Fiddeli - 23 mars 2016 22:10

Ja jag har då försökt få till detta med blogfame och har absolut ingen aning om det funkar eller inte. Har då gjort ett collage som kommer upp imorgon klockan 14:30. Under så finns det länkar i ex "klänning" osv. Det stod även att man skulle skriva o...

Av Fiddeli - 23 mars 2016 19:30


HEJ!  Tänka sig att jag sitter här igen, efter många om och men så har jag förhoppningsvis bestämt mig för att börja blogga igen. Älskar att få inspiration från andra bloggar och framförallt youtube. Såklart kommer jag inte att börja med youtube me...

Av Fiddeli - 9 januari 2016 23:38


Skapa flashcards