Fiddeli Baggesen ★

Alla inlägg under maj 2014

Av Fiddeli - 12 maj 2014 16:45

Jag verkligen längtar till gymnasiet! För då har man iallafall valt själv. Jag ska då gå Handel på Vipan i Lund. Ser fram emot det sååååååååååååå mycket! Det finns inte så mycket att säga om det egentligen menmen, haha!

Ska snart åka till dansen också vilket ska bli väldigt intressant, det skulle tydligen vara folk som kollar redan idag så  vi får väl hoppas på det bästa! 

Ha det grymt braaaa! 

Här kommer några bilder som ni nog sett innan men varför inte se dom igen liksom? Hahahahah!

         

Av Fiddeli - 12 maj 2014 11:30

Hur mysigt är det inte när man ligger vid poolen eller stranden att ta fram en bok och läsa? Jag kan själv inte riktigt ligga stilla i solen för att jag tycker att det är så jobbigt att ha värmen rakt på en hela tiden, så jag brukar själv sitta i skuggan, men man kan ju läsa nästan var som helst och dessa böckerna är såna som man kommer in i ganska lätt och då blir det lättare att sitta i solen, eller iallafall för mig. Pocket är ju helt klart bättre, men det funkar med dom andra också, haha ja jag vet inte vad det heter men hur viktigt är det? HAHA! Här är några som jag tycker är bra.

   


Tillsammans - Denise Rudberg

Det är så logiskt alla fattar utom du - Lisa Bjärro 

Räcker det om jag älskar dig? - Katarina von Bredow

Stjäla the show - Emmy Abrahamson, detta är del 2 av 3, första boken heter Only väg is upp och trejde heter Make it stort.




Av Fiddeli - 11 maj 2014 19:31

Vilken helg! Jag har då spenderat min helg hos Harald, och igår så var vi med 2 av hans kompisar, Casper & Jesper. Sjukt roligt var det! Vi var först på en typ marknad och sen så gick vi till hemmakväll där Casper och Harald köpte 4 kg godis.... HAHA!   

Sen när vi var på väg hem till Casper så gick botten på den ena burken sönder så då vände vi den upp och ner och sen så höll locket och så att gå sönder och så vi hällde godiset i jackorna, HAHAHAH asså det låter inte alls kul när man skriver det men asså om ni hade varit där omg ni hade skrattat som bara den! Sen kolla vi på film och lite så och sen åkte vi hem och sov och kollade sen på saw 2, alltså när vi hade vaknat, hahah vilket ni nog förstod, ja sen så skulle vi gå hem till Casper och hämta halva godiset, och ja det gick helt okej, men Haralds föräldrar såg oss så de körde oss istället, yes och sen åkte vi hem igen och chillade lite, åt och kollade handboll och ja, haha asså helt galet kul! 


Imorgon är det genrep på dansen och på tisdag också. Torsdag - Lördag är det uppvisning, ehm ja vi får hoppas på det bästa! Sen så är det ju också de 2 sista nationella denna veckan! Ja jo det går säkert jättebra! Haha. Annars denna veckan ska jag bara försöka att ta det lugnt.... jag gör ju aldrig det annars......HAHA! 


Vi hörs imorgon! 

Puss & Kram 

  


Av Fiddeli - 11 maj 2014 10:45

Av Fiddeli - 10 maj 2014 15:00

Framtiden, alkohol & människor.

Ja hur kommer framtiden att se ut? Kommer den bli som jag vill, eller kommer allt gå åt skogen?

Varför ska man dricka? Vad är meningen med att bli full? 

Och människor? Varför så svåra att förstå?

Jag vet vad jag vill och kämpar för det. Jag vet exakt i vilken ordning och jag ger mig inte! Om man vill något tillräckligt mycket så orkar man! Det tror iallafall jag! Som ni nog vet så vill jag mer än gärna flytta till London, arbeta i affär som dekoratör och jag vill även bli make-up artist och stylist. Kommer det verkligen att bli så? Jag tror att så länge man vill och så länge man inte börjar tvivla så kan man göra exakt vad man än vill! Det går inte att knäppa med fingrarna och så är allt som man vill, nejnejnej! Du måste kämpa för det! Och viktigast av allt är att du ALDRIG ger upp! 

Sen det här med alkohol, asså vad är meningen med att bli full? Att du inte kommer ihåg något nästa dag av vad som hänt? Hur kul kan det vara liksom? Det är så mycket bättre att bara säga nej! Man kan ha kul utan alkohol, jag lovar! Jag har aldrig själv varit full så jag kan inte säga så jätte mycket om de men det är iallafall inget som tilltalar mig, verkligen inte! 

Och varför ska människor vara så svåra att förstå? Ibland så vill jag ärligt bara slå personer rakt i huvudet. Som exempelvis när någon pillar i din mat eller tar mat från din talrik, asså nej det är bara inte okej, fråga innan om det är så att du vill ha något från någon annans talrik för jag lovar dig att om du pillar i min mat så kan du lika bra ta allt! Tycker att det är så sjukt äckligt, inte de att personen som gör det är äcklig men de att någon annans gaffel har varit bland det du ska äta, usch fy blä! Eller om någon frågar något som dom borde veta, men håll koll på det själv, ja jag vet att jag själv kan fråga ibland men jag försöker verkligen att hålla koll på så mycket som möjligt, man kan ju faktiskt skriva ner sakerna när man hör dom så att man kommer ihåg det och slipper fråga andra.


Ha en super dag allihopa! Puss & kram   

   


Av Fiddeli - 10 maj 2014 09:22

Av Fiddeli - 9 maj 2014 20:59

* Jag har bacillskräck, eller asså när det gäller saker man ska äta, stoppa inte din gaffel i min mat!

* Jag är rädd för det mesta.

*  Jag är otrolig känslig. 

* Kan inte vänta tills jag börjar gymnasiet!

* Jag är sjukt nervös inför vår dansuppvisning... ehm ja.






Mår inte jättebra, vill bara krypa ner i sängen och jag vet inte vad, började på ett inlägg som är till imorgon, så ja det kommer ju imorgon, så vi hörs då!




~ Ge dom fingret och le ~


 

Av Fiddeli - 9 maj 2014 08:07

Nationella idag, känns väl helt okej ändå. Bara man gör sitt bästa så löser det sig förhoppningsvis, haha! Ha en super dag!

Ovido - Quiz & Flashcards