Fiddeli Baggesen ★

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Basprodukter

Av Fiddeli - 29 mars 2014 10:15

Det finns extremt mycket basprodukter att välja mellan och hur vet man vilket som är bäst? Såklart så tycker man ju olika och därför får man prova sig fram, här är lite utav det jag har.

 

Som ni vet så använder jag inte foundation längre eftersom jag då får ganska mycket finnar, och det vill man ju inte ha, men alla får finnar och då vill man kunna täcka dom på bästa sätt och det gör man med concealer och foundation och sedan sätter man det med puder, men man behöver ju inte använda det i hela ansiktet. Sen finns det ju också olika typer av foundation, det finns de som är bättre för huden och de som är sämre, såklart så är ingen riktigt bra alls, men det finns mineral produkter som ska vara bättre för huden, om det nu är så mycket bättre vet jag faktiskt inte. 

Jag kan ju säga såhär att det som är lite dyrare inte alltid är bättre ta t.ex loreal paris mineral puder som finns med på bilden och natural colection pudret som också finns med på bilden, Loreal pudret kostar 195:- medans natural collections puder kostade ca 20 :- och jag måste säga att natural collections puder är extremt mycket bättre enligt mig, för att loreals blir helt konstigt på mig, men på dig kanske det fungerar jättebra, det är liksom hur man själv tycker att det ska vara. 


Hur man då täcker finnar på bästa sätt är ju också olika från person till person. Men såhär gör jag.

Först så tar jag en primer (det kan vara vilken som, jag brukar använda stay don't stray från benefit som egentligen är en ögonskuggsprimer men den funkar ändå). Sen så tar jag en foundation ( loreals true match) jag lägger lite på baksidan av handen och tar sedan en beautyblender (vilket är en svamp som är rundad på ena sidan och spetsig på andra) jag tar då den spetsiga delen och tar på lite utav foundationen på spetsen och lägger sedan det på finnen, sedan när det är utblandat och om man skulle behöva lite mer täckning så tar man en concealer ( jag använder boiing från benefit) och lägger på lite på finnen och blandar såklart ut det, tänkt på att inte lägga för mycket av foundationen eller concealern eftersom att det då lätt kan se kakigt ut. Sen för att få det att stanna bättre på finnen så tar du bara en liten fluffig borste med lite puder på och sveper över. 


Jag tycker själv att man ska undvika att använda för mycket basprodukter eftersom att om du har en ganska ren hud och har enstaka finnar och röda partier så kan det vara bättre att bara täcka dom delarna istället för att dra på foundation på hela ansiktet. Men det är ju bara min åsikt, säger inte vad ni ska och inte ska göra, men detta är vad jag göra och det fungerar super för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fiddeli - 16 maj 2016 19:30

http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen   http://nouw.com/fiddelibaggesen ...

Av Fiddeli - 24 mars 2016 14:30


    Klänning // Skor // Väska // Solglasögon // Lösögonfransar // Contour-kit // Örhängen // Armband    ...

Av Fiddeli - 23 mars 2016 22:10

Ja jag har då försökt få till detta med blogfame och har absolut ingen aning om det funkar eller inte. Har då gjort ett collage som kommer upp imorgon klockan 14:30. Under så finns det länkar i ex "klänning" osv. Det stod även att man skulle skriva o...

Av Fiddeli - 23 mars 2016 19:30


HEJ!  Tänka sig att jag sitter här igen, efter många om och men så har jag förhoppningsvis bestämt mig för att börja blogga igen. Älskar att få inspiration från andra bloggar och framförallt youtube. Såklart kommer jag inte att börja med youtube me...

Av Fiddeli - 9 januari 2016 23:38


Ovido - Quiz & Flashcards